Oldal kiválasztása

A limitált darabszámú termékeket, illetve a limitált férőhelyű rendezvények belépőjegyet árusító értékesítő oldalak hatásos eszköze az oldalon elhelyezett visszaszámláló, amely jelzi, milyen mértékben csökken a készlet, figyelmeztetve ezzel az érdeklődőt, hogy amennyiben sokat hezitál akár el is veszítheti a lehetőséget az adott termék vagy szolgáltatás megvásárlására.

Sokszor merül fel a kérdés, hogy SalsAutopilot űrlappal történő értékesítés esetén hogyan jeleníthető meg ez az érték küldő oldalon, és mivel nemrégiben Domán Zsolttól is kaptam egy kedves felkérést ilyen témájú anyag készítésére, nem várhattam tovább a bejegyzéssel.

Két módszerrel is készültem Nektek. A mai a “fapadosabb”, de mindenki számára könnyedén elérhető megoldást mutatja be. Korlátja az, hogy csak egy termékes megrendelő űrlappal fog működni, azzal viszont kifogástalanul.

A videót követve bárki meg tudja valósítani az alábbi funkciókat a weboldalán:

  • még vásárolható mennyiség dinamikus kijelzése
  • kifogyott készlet esetén átirányítás egy másik oldalra

Mondom a lépéseket!

1.) Hozd létre az űrlapot

Az űrlap, amin értékesítesz, egy termékes kell, hogy legyen, hogy a szegmensbe tartozók száma megegyezzen az eladott darabszámmal. Ezen kívül az űrlapra nincs más megkötés, kiélheted a kreativitásod. Amennyiben nem tudod, hogyan készíts az oldal arculatába illő űrlapot, ajánlom figyelmedbe ezt a korábbi blogbejegyzésemet.

Az űrlapot helyezd el az oldalon!

2.) Készítsd el a szegmenst

A megoldás alapja egy olyan szegmens, amelyben az eladásaidat gyűjtöd. Helyzetfüggő, hogy csak a már fizetett megrendeléseket számolod, vagy minden megrendelést, esetleg egyedi feltételeid vannak. Akárhogy is döntesz, ez a Tudásbázis bejegzés mindenképpen hasznos lehet számodra.

Hozd létre a neked megfelelő szegmenst, és jegyezd fel az azonosítóját!

3.) Határozd meg a számláló helyét

Az oldalon helyezd el a feliratot, aminek a részeként meg szeretnéd jeleníteni a rendelkezésre helyek számát. A készlet egy szám lesz, ami egy span html elemben fog szerepelni, és a class attribútuma az előző lépésben létrehozott szegmens azonosítója lesz. Azt javaslom, hogy kezdeti tartalma a férőhelyek maximális száma legyen.

Így fog kinézni: <span class=”1234″>30</span>

4.) Tedd fel a szerveredre a php scriptet

A szegmensbe tartozók számának lekérdezéséhez a SalesAutopilot Powerups könyvtárát hívjuk segítségül. A benne található “Szegmensbe tartozók számának megjelenítése külső oldalon” részhez tartozó php scriptet kell elmentened, kitöltened a fiókodhoz tartozó egyik API kulcspárral, és felmásolnod a szerveredre.

A script linkjét jegyezd fel magadnak!

5.) Helyezd el javascript kódot az oldalban

Az alábbi javascript kódot helyezd el az oldalban azon a módon, ahogy az űrlapok iFrame kódját is szoktad.
A scriptben a következő adatokat kell lecserélned:

  • A limit változó értékét állítsd be a maximális létszámra
  • A redirect_url értéket állítsd be annak az oldalnak a linkjére, ahova akkor szeretnéd küldeni az érdeklődőket, ha a jegyek elfogytak
  • A php script link szöveget cseréld le a saját szervereden elhelyezett script linkjére
  • A szegmens azonosító szöveg helyére írd be a második lépésben létrehozott szegmens azonsítóját
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.1.1/jquery.min.js"></script>
<script>
    jQuery(document).ready(function() {
    //Függvénybe tesszük a script meghívását, így ha több szegmensre hivatkozunk, csak a függvényt kell többször meghívnunk
    //Paraméterül a szegmens azonosítóját adjuk meg
    function replaceSegmentNum( segmentId ) {
        var limit = 20;
        var redirect_url = "készlet elfogyott oldal link";
        jQuery.ajax({
            type: 'POST',
            url:  'php script link',
            data: {
                segmentid: segmentId
            }
        })
        .done(function(result) {
            //Ha sikeres a hívás, akkor a your_segment_id class-szal rendelkező elemek tartalmát lecseréljük az értékre.
            //Ez lehet pl: <span class="szegmens azonosító"></span>
            if ($.isNumeric(result)) {
                jQuery('.'+segmentId).html(limit-parseInt(result));
                if (0 >= limit-parseInt(result)) {
                    window.location = redirect_url;
                }
            } else {
                console.log('error');
            }
        })
        .fail(function() {
            //Ha hiba van, arról szólunk a konzolban
            console.log('error');
        });
    }

    //Végül az összes használt változóra meghívjuk a függvényt egyenként.
    replaceSegmentNum('szegmens azonosító');
});
</script>

6.) Tesztelj és élvezd az eredményt 🙂

Ha becsületesen követted a leírást és a videót, akkor a számláló működik az oldaladon.
A SalesAutopilot nem nyújt támogatást a Powerups kódokkal kapcsolatban, de amennyiben elakadsz, vagy egyedi megoldásra van szükséged, fordulj hozzám bizalommal!