Így felelj meg elsőre az OTP Simple ellenőrzésen!
Egyre több SalesAutopilot ügyfél építi be értékesítési folyamatába a bankkártyás fizetést, és az ismétlődő bankkártyás fizetést, megkönnyítve ezzel a látogatónak, hogy gyorsan és kényelmesen fizethessenek, és a nem fizikai termékeket akár perceken belül megkaphassák.
Az egyik leggyakrabban használt bankkártyás fizetési szolgáltató az OTPSimple. Ahhoz, hogy az éles Simple kártyás fizetés bekapcsolásra kerülhessen az oldaladon, át kell menned egy ellenőrzésen. Ez arról szól, hogy a tesztelő végigmegy az értékesítési folyamatodon, és elbírálja, hogy az megfelel-e a fejlesztési dokumentációban leírtaknak. A dokumentum 9.6-os pontja részletezi, hogy pontosan mit fognak tesztelni, és megmondja, hogy a dokumentum melyik részének az útmutatását kell követni, szerintem teljesen korrekt.
Én most ezeken fogok végigmenni, és mutatom, hogy SalesAutopilotban hogy kell eszközölni a szükséges beállításokat. Aggodalomra semmi ok, a konfiguálás nem tart sokáig, ugyanis a legtöbb követelmény teljesüléséről a SalesAutopilot beépítetten gondoskodik, a többi pedig szintén menni fog az alábbi leírás alapján.
SimplePay Logo megjelenítése
A fizetési elfogadóhely állandóan látható részén (pl. a láblécen), vagy a fizetés kiválasztásakor a tranzakciónál szükséges megjeleníteni a SimplePay logót.
A logónak egyben linknek is kell, hogy legyen a fizetési tájékoztatóra.
A SalesAutoiplot annyira szuper, hogy ezt megcsinálja nekünk automatikusan, úgyhogy az erre szánt időben készíts magadnak egy finom teát, majd ellenőrizd az eredményt 😉
Adattovábbítási nyilatkozat
Mivel a kereskedő harmadik félnek adja át a megrendelési/vásárlói adatokat, ezért a vásárlónak az adattovábbítási nyilatkozatot kifejezetten el kell fogadnia.
A nyilatkozat elhelyezésére több lehetőség is van:
– a fizetésnél közvetlenül megjelenítve
– az oldal saját Általános Szerződési Feltételeiben
– az oldal saját Adattovábbítási nyilatkozatában
Magyar nyelvű nyilatkozat:
Tudomásul veszem, hogy a(z) [Kereskedő cégneve] ([székhelye]) adatkezelő által a(z) [Fizetési Elfogadóhely webcíme] felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [Kereskedő által továbbított adatok megnevezése]
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
A nyilatkozat szövegében a kiemelt részeken valós kereskedői adatokkal kell feltölteni a nyilatkozatot a következő módon:
Kereskedő cégneve: a szerződésben megadott cégnév.
Székhelye: a szerződésben megadott székhely.
Fizetési Elfogadóhely webcíme: a szerződésben megadott domain név, vagy applikáció esetén ezt kiegészítve az applikáció nevével.
Kereskedő által továbbított adatok megnevezése: mindazon vásárlói adatok, amik a tranzakció során át vannak adva, pl. név, e-mail cím, stb.
Nyilatkozat elhelyezése az Általános szerződési feltételek, vagy az Adattovábbítási nyilatkozat dokumentumban
Amennyiben (és remélem, hogy így van) az űrlapon egyébként is elfogadtatod az adatkezelési nyilatkozatot, és az általános szerződési feltételeket, az a legegyszerűbb, ha ezek egyikében elhelyezed az adataiddal kitöltött szöveget. A legjobb bizonyíthatóság kedvéért én azt javaslom, hogy a direkt ilyen céllal létrehozott hozzájárulás kérő mezővel dolgozz, ami lényegében úgy néz ki, mint egy jelölőnégyzet, de a kitöltés ténye alaposabban van dokumentálva.
Amennyiben a dokumentumok belinkelésében segítségre van szükséged, ajánlom figyelmedbe ezt a remek tudásbázis bejegyzést.
A hozzájárulás kérő mezőről ebből a tudásbázis bejegyzésből tájékozódhatsz.
Nyilatkozat megjelenítése a fizetési módhoz kapcsolódóan
A másik lehetőség az, hogy a nyilatkozatot elhelyezed egy hozzájárulás kérő mező címkéjében, és ennek a mezőnek a bepipálásával fogadja el a vásárló a nyilatkozatot. Amennyiben több fizetési módod is van, a jelölőnégyzet feltételes megjelenését hozzá tudod kapcsolni az adot fizetési mód kiválasztásához.
Sikertelen bankkártyás fizetés, időtúllépés, megszakított tranzakció
Sikertelen bankkártyás fizetés
Ebben az esetben a vásárló a kártyaadatai megadása után a „Fizetek” gombra kattintva elindítja a tranzakciót, amit a kártyáját kibocsátó bank elutasít, így sikertelen lesz a fizetés. A sikertelen fizetés után a kereskedőnek tájékoztatnia kell a vásárlót a sikertelenség okáról.
Időtúllépés
Időtúllépés esetén a tranzakció elindítása után a vásárló megérkezik a SimplePay fizetőoldalra, azonban nem ad meg kártyaadatot és nem indítja el a fizetést a megadott határidőig.
Nagyon fontos figyelembe venni a tájékoztatásnál, hogy ebben az esetben nem történt fizetés, hiszen még a kártyaadatok megadása és a fizetés elindítása előtt lett túllépve a tranzakció elindítására megadott idő. Ebből adódóan nem lehet a vásárlót itt sikertelen fizetésről tájékoztatni.
Megszakított fizetés
Ha valami miatt a fizetőoldalról a vásárló vissza szeretne lépni, akkor megnyomhatja a „vissza a kereskedő oldalára” gombot. A gomb megnyomásával a SimplePay fizetőoldalról vissza lesz irányítva a tranzakció indításakor erre a célra megadott
kereskedői weboldalra.
Nagyon fontos figyelembe venni a tájékoztatásnál, hogy ebben az esetben nem történt fizetés, hiszen még a kártyaadatok megadása és a fizetés elindítása előtt lett megszakítva a fizetés. Ebből adódóan nem lehet a vásárlót itt sikertelen fizetésről tájékoztatni.
A SalesAutopilot minden nem sikeres esetben magától csokorba szedi a banktól kapott információt, és ezt automatikusan el is helyezi a „Bankkártyás fizetési hibaoldal” képernyőn a [bank_error_msg] mezőkóddal.
A képernyőt a megrendelő űrlap szerkesztésének utolsó lépésében tudod személyre szabni. Bármit átírhatsz, de arra ügyelj, hogy a mezőkód megmaradjon rajta.
Sikeres bankkártyás fizetés
Sikeres fizetés esetén a kártyaadatok ellenőrzése után a terhelés megtörténik és a vásárló vissza van irányítva a kereskedő weboldalára.
Ebben az esetben tájékoztatásként elegendő a SimplePay tranzakció azonosító megjelenítése.
Legalábbis a leírás ezt mondja. Ezzel szemben, attól függően, hogy ki a tesztelő, kérhetik még megjeleníteni a kereskedői azonosítót, a dátumot (amit én a megrendelés dátumaként értelmeztem), és a rendelésszámot is. Én legalábbis ezekkel találkoztam.
Az említett adatok a SalesAutopilotban a következő minta alapján jeleníthetőek meg:
Sikeres tranzakció.
Tranzakció azonosító: | [mssys_trnum] |
Kereskedői azonosító: | Ezt be kell pötyögni fixen, nem dinamikus adat |
Rendelés időpontja: | [subdate] |
Rendelésszám: | Lista azonosítód-[id] |
Több fizetési mód, egy köszönőoldal
Amennyiben több fizetési mód közül választhat az ügyfél az űrlapodon, felmerülhet benned, hogy ez az adat a köszönőoldalon felesleges lesz például egy átutalásos megrendelés esetén. Teljesen igazad van.
Ahhoz hogy ezt a problémát orvosolni tudd, a Tartalmi blokkok személyre szabása technikát kell alkalmaznod. A bejegyzésben szépen le van írva a funkció használata. Én azzal segítek neked, hogy a szóban forgó esetre mutatok egy olyan minta képernyőt, amiből látszik a használat, és az is, hogy mikor van szükséged else ágra, mert az a tapasztalatom, hogy ez nem mindenkinek világos elsőre.
Ha lelkiismeretesen végigmentél a bejegyzésen, és megcsináltad a „házi feladatot”, akkor már kérheted is az ellenőrzést a Simple-től. Az ellenőrzésen első nekifutásra átmész majd, így rövidesen a Te oldaladon is aktív lesz a bankkártyás fizetés, a Te és vásárlóid legnagyobb megelégedésére.